در صورت تعطیلی کسب‌وکار، چه باید در سامانه مودیان انجام داد؟ راهنمای کامل غیرفعال‌سازی قانونی در سال ۱۴۰۴

در صورت تعطیلی موقت یا دائم کسب‌وکار، آیا باید در سامانه مودیان اقدامی انجام دهم؟

مستند قانونی مربوط به تعطیلی فعالیت در سامانه مودیان

چگونه فعالیت خود را در سامانه مودیان غیرفعال کنیم؟ (بخش گام‌به‌گام)

اگر وضعیت تعطیلی را ثبت نکنیم، چه می‌شود؟

پرسش‌های متداول در زمینه تعطیلی کسب و کار در سامانه مودیان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

آیا مایلید از آخرین اخبار در مورد مالیات مطلع شوید؟

لطفا نظر خود را بنویسید

مقدمه


در صورت تعطیلی موقت یا دائم کسب‌وکار، آیا باید در سامانه مودیان اقدامی انجام دهم؟


پاسخ: بله

زیرا عدم اعلام وضعیت فعالیت، پیامدهای قانونی و مالیاتی دارد. این مقاله به‌صورت گام‌به‌گام توضیح می‌دهد چگونه می‌توان فعالیت را در سامانه مودیان غیرفعال کرد و چه نکاتی را باید رعایت نمود.

 

مستند قانونی مربوط به تعطیلی فعالیت در سامانه مودیان

تمام اشخاص مشمول موظف‌اند در صورت توقف فعالیت، وضعیت خود را در سامانه به‌روزرسانی کنند.
در غیر این صورت، سازمان ممکن است بر اساس سوابق فروش، مالیات را محاسبه و مطالبه کند.

 

منبع: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، ماده ۱۸ + دستورالعمل سازمان امور مالیاتی، شماره 200/94/27

 

چگونه فعالیت خود را در سامانه مودیان غیرفعال کنیم؟ (بخش گام‌به‌گام)

گام به گام غیرفعالسازی کسب و کار در سامانه مودیان. شامل ورود به سایت مودیان، مراجعه به بخش مدیریت فعالیت، انتخاب گزینه تعطیل موقت یا پایان فعالیت، ثبت تاریخ و دلیلی توقف و در نهایت تایید نهایی

 غیرفعال‌سازی فقط از طریق مالک یا نماینده قانونی کسب‌وکار قابل انجام است.

 

اگر وضعیت تعطیلی را ثبت نکنیم، چه می‌شود؟

 

1. حتی اگر فروش نداشته باشید برایتان مالیات محاسبه می شود.

2. بدلیل عدم صدور فاکتور رسمی مشمول جریمه می شوید.

 

با نرم افزارهای مالی حسما، حسابداری دقیق وارسال فاکتور خودکار به سامانه مودیان را تجربه کنید.  امنیت، سادگی، سرعت و پشتیبانی کامل برای مدیریت حرفه ای امور مالیاتی شما

بنر تبلیغاتی نرم افزار حسابداری حسما و نرم افزار مالیاتی سامانه مودیان حسما - مورد تایید سازمان امور مالیاتی - برای صدور فاکتور رسمی و مدیریت مالی یکپاچه

 

پرسش‌های متداول در زمینه تعطیلی کسب و کار در سامانه مودیان

 

اگر کسب‌وکارم چند ماه تعطیل شود، عدم صدور فاکتور برای سامانه مودیان کافیست؟

خیر. باید در سامانه وضعیت تعطیل بودن را ثبت رسمی کنید. در غیر این صورت مشمول مالیات خواهید شد.

 

آیا می‌توان فعالیت را دوباره فعال کرد؟

بله. از طریق همان بخش مدیریت فعالیت‌ها در کارپوشه، می‌توانید حالت "فعال" را دوباره انتخاب کنید.

 

تفاوت "تعطیل موقت" و "پایان فعالیت" چیست؟

تعطیل موقت برای توقف موقت (مثلاً تعطیلی فصلی) است. پایان فعالیت برای انحلال یا پایان قطعی کسب‌وکار.

 

در صورت داشتن تجربه ای در این مورد، در قسمت نظرات با کاربران عزیز سایت ما به اشتراک بگذارید

تمامی حقوق این سایت مربوط به شرکت داده کاوان سرو سبز تبریز می باشد.