با توجه به قوانین جدی مالیاتی کسب و کارها موظفاند صورتحسابهای الکترونیکی خود را در سامانه مودیان مالیاتی ثبت کنند. پیچیدگی فرآیند ارسال صورتحساب به سامانه مودیان منجر شده است که ارسال مستقیم صورتحساب به سامانه مودیان با دشواری هایی همراه باشد. فلذا شرکتهای معتمد مالیاتی و نرم افزارهای مالیاتی ، راه سادهتر برای ارسال خودکار و بدون دردسر فاکتورهای الکترونیکی به سامانه مودیان را ارائه می دهند.
در این مقاله، به بررسی نقش این شرکتها، مزایا، چگونگی انتخاب یک شرکت معتمد و تأثیر آنها بر بهینهسازی فرآیندهای مالیاتی میپردازیم.

چند روش برای ارسال صورتحساب الکترونیکی وجود دارد؟
ارسال مستقیم از طریق سامانه مودیان
استفاده از نرمافزار مالیاتی متصل به سامانه مودیان
ارسال از طریق شرکتهای میانجی مالیاتی و حسابداری
شرکتهای معتمد مالیاتی (میانجیها) چیستند؟
شرکتهای معتمد مالیاتی نقش واسطه را بین سامانه مودیان صورتحساب الکترونیکی و مودی مالیاتی ایفا میکنند.
این شرکت ها با دسترسی به سامانه و اطلاعات مودی، فرایند صدور و ارسال صورتحساب را به نمایندگی انجام میدهند.
ارائه خدماتی از جمله ثبت و ارسال فاکتورهای الکترونیکی، تهیه گزارشات مالیاتی و مدیریت اطلاعات مالیاتی کسبوکارها توسط این شرکت ها قابل انجام است.
استفاده از نرمافزار مالیاتی متصل به سامانه مودیان همانند حسما
- این روش برای شرکتهایی که در تیمشان افراد آشنا به استفاده از کامپیوتر دارند، ایدهآل است. نرمافزارهایی مانند حسماقابلیت تولید، ثبت، و ارسال خودکار فاکتور به سامانه مودیان را دارند.
ارسال مستقیم در خود سامانه مودیان
در این روش، مودی شخصاً وارد سامانه شده، فاکتور و صورتحساب خود را ثبت و ارسال میکند. مناسب افرادی است که کاملا به امور مالیاتی و نحوه ی استفاده از سیستم آشنایی دارند.

پیشنهاد ویژه برای شما:
همین حالا با مودیان مالیاتی حسما تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید!
برای اطلاعات بیشتر، مقالههای زیر را بخوانید:
همین حالا اقدام کنید و فرآیند مالیاتی کسبوکار خود را بهینه کنید!